Al Baghdadi Playtime Centre (APC) Meru Perdana

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang,

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera,

Hartaku yang paling bernilai yang menjadi inspirasi utama untuk aku menjadi SAHM ("Stay At Home Mom") adalah zuriat yang telah 11 tahun kami nantikan. Liku-liku usaha semasa kami berTTC ("Trying To Conceive") terasa terlalu ringan setelah dikau dilahirkan wahai anakku. Sesungguhnya Allah itu telah mengaturkan waktu terbaik untuk kami bergelar "Mummy and Daddy". Terima kasih Allah di atas anugerahMu ini. Ketika aku menyatakan hasrat ingin berhenti kerja untuk menjaga anak, pelbagai persepsi kuterima. Anak baru seorang sudah mahu berhenti kerja? Ya kerana anakku seorang (setakat ini, semoga dikurniakan lagi zuriat) di usiaku yang telah mencecah 4 series maka niatku semakin bulat kerana jika yang seorang inipun aku tidak mampu didik menjadi saham akhirat maka aku telah mengkhianati tanggungjawab yang telah Allah berikan kepadaku. Aku tabik kepada wanita-wanita hebat yang masih bekerjaya atau surirumah yang dikurniakan zuriat lebih dari seorang kerana puan-puan memang wanita hebat berbanding aku yang kurasakan mendidik anak yang baru berusia 3 tahun 5 bulan ini lebih sukar kerana aku perlu mendidik diriku dahulu yang ternyata banyak kekhilafan.Ya Allah perbaikilah segala urusan berkaitan zuriat keturunan kami.

Berbalik kepada APC Meru Perdana, semasa aku dikampung menjalani beberapa siri kursus, kami telah membuat keputusan untuk mendaftarkan zuriat kami ke APC dengan niat agar beliau dapat mempelajari ilmu Al Quran walaupun singkat. Alhamdullilah walaupun hanya sekejap (15 Jan hingga 17 Mac), namun zuriat kami berjaya menghafal  Surah An-Naba' ayat 1-10 dan paling mengagumkan hafazan boleh ditebuk-tebuk di mana-mana ayat dan berlaku secara santai. Zuriatku juga berjaya di ajar menulis huruf-huruf rumi dengan baik. Dua wanita hebat yang besar jasanya pada kami sekelurga adalah Umi Sha (pemilik APC Meru Perdana) dan Ustazah Husna, hanya Allah sahaja mampu membalas jasa kalian. Kaedah Al-Baghdadi amat berkesan dan aku amat mengesyorkan dan semoga niatku untuk menyambung usaha Umi Sha dan Ustazah Husna di Miri kelak dimakbulkan Allah kerana di Miri masih belum ada cawangan APC.



Comments

Topik popular